czwartek, 16 lutego 2023

Premiera w błysku amerykańskich fleszy. PKN ORLEN po raz pierwszy na bolidzie Scuderia AlphaTauri

Podczas nowojorskiego tygodnia mody Scuderia AlphaTauri zaprezentował nowe barwy. W zbliżającym się sezonie Formuły 1 na bolidzie AT04 włoskiego zespołu po raz pierwszy zostanie wyeksponowany logotyp PKN ORLEN. To będzie już piąty z kolei rok koncernu w padoku królowej motorsportu.

Formuła 1 przeżywa w ostatnich latach renesans zainteresowania. W poprzednim sezonie wyścigi Grand Prix śledziło w telewizji blisko 450 mln widzów, a liczba obserwujących zmagania kierowców z trybun przekroczyła 5 mln. Popularność królowej motorsportu rośnie także w Polsce. Średnia oglądalność wyścigów w Eleven Sports w 2022 roku wyniosła 289 tys. widzów. To zdecydowanie najlepszy wynik w trakcie siedmioletnich krajowych transmisji tej stacji.

W rekordowym sezonie, składającym się z 23 weekendów wyścigowych, logotyp ORLEN będzie eksponowany na nosie bolidu, tylnym skrzydle, deflektorach, obręczy halo, lusterkach, kombinezonach oraz ubraniach kierowców, a także mechaników. Znajdzie się także w padoku oraz na ściankach mediowych, a kierowcy – Yuki Tsunoda i Nyck de Vries – wezmą udział w kampaniach marketingowych realizowanych przez PKN ORLEN.

Aktywności medialne Scuderia AlphaTauri w ostatnim tygodniu skupiły się w Nowym Jorku, podczas tygodnia mody. Kulminacyjnym momentem było spotkanie w słynnym Lincoln Centre, gdzie na tle panoramy miasta zaprezentowano nowe malowanie bolidu, po raz pierwszy z logotypami Głównego Partnera zespołu, czyli PKN ORLEN.

W ciągu ostatnich kilku lat Formuła 1 odnotowała ogromny wzrost popularności dzięki serialowi na Netflixie i rozwojowi mediów społecznościowych. Niezwykle ważne jest dla nas, abyśmy dalej rozwijali się w tych obszarach. Cieszę się, że mogliśmy dzisiaj w Nowym Jorku zaprezentować nasze barwy na sezon 2023 i okazać tym samym wdzięczność amerykańskiej publiczności. To wspaniale, że AlphaTauri mogła pokazać także nową kolekcję na tej imprezie, ponieważ w tym roku po raz pierwszy będzie sprzedawać ubrania właśnie w Stanach Zjednoczonych – wskazywał Franz Tost, szef zespołu Scuderia AlphaTauri.

Świetnie się bawiłem w ciągu całego tygodnia w Nowym Jorku. Wspaniale było wziąć w tym wszystkim udział. Tydzień mody był znakomitym tłem zarówno dla naszej kolekcji, jak i prezentacji nowych barw na nadchodzący sezon. Klasyczne kolory Scuderia AlphaTauri wyglądają rewelacyjnie w towarzystwie nowych ubrań. Już nie mogę się doczekać, aż wypróbuję oba – mówił Yuki Tsunoda.

Bardzo się cieszę z mojego pierwszego wydarzenia, w którym biorę udział jako kierowca Scuderia AlphaTauri oraz możliwości reprezentowania zespołu podczas tygodnia mody w Nowym Jorku. To było dla mnie wyjątkowe i pokazało prawdziwą siłę naszej marki. Malowanie bolidu wygląda świetnie, widać inspirację kolekcją. Nie mogę się doczekać, aż zobaczę go na torze – wskazywał Nyck de Vries.